HEPSİ BİZİM ÇOCUKLARIMIZSA EĞER...




NOT: Blog yazılarımı elimden geldiğince kısa ve öz tutmaya gayret edeceğim. Ayrıca hafta en üç defa blogumda ilgi alanlarımla ilgili konularda sizlerle fikirlerimi yazmak istiyorum. (i.ö.)
* * * * * * * * * * * *
Her çocuk, her birey birbirinden farklı. Her çocuğunu öğrenme kabiliyetleri, ilgileri, tutum ve davranışları da birbirinden farklı. Toplumdaki bireylerin bedensel, duygusal ve bilişsel durumları doğal olarak farklılık arz ediyor.


Üç yaşında okumayı kendiliğinden öğrenebilen bir çocuk olabildiği gibi 10 yaşına geldiği halde henüz okumayı öğrenemeyen çocuklar da olabiliyor. Doğuştan, doğum anında ya da yaşam sürecinde bedensel, ruhsal ya da bilişsel olarak engelli duruma düşmüş bireylere sıklıkla rastlıyoruz.


Öğrenme güçlü çeken çocuklar da, bedensel, ruhsal ya da bilişsel engelli çocuklar da, üstün ve özel yetenekleriyle çevresini hayrete düşüren çocuklar da bizim çocuklarımız... Onlar, Rabb'imizin bir nevi bizlere, devlete, topluma emaneti... Onların her birinin ayrı ayrı ve farklı özellikleri, farklı ihtiyaçları, farklı duygu ve düşünceleri var. Hepsi de yaşama sımsıkı sarılmak, mutlu olmak, kendi kendine yetecek bir yaşam standardına gelmek, hatta farklılıkları ile ile ailesine, çevresine, milletine, hatta insanlığa faydalı olmak isterler.


 İşte bu çocuklarımız, farklı özellik ve ihtiyaçları ile bizlerden, toplumda, devletten, eğitim sisteminden daha çok ilgi, daha çok sevgi, daha fazla "ödenek" istiyorlar, bu onların hakkı, çünkü onlar farklı, çünkü devlet "eğitimde fırsat eşitliği" "özel eğitime erken yaşta başlanır" ilkeleriyle onlarla yeteri kadar ilgileneceğine söz vermiş.


Devletimiz, "Özel Eğitim" için kendini bağladığı yazılı kanunları ile, oluşturduğu resmi birimler ile, kurduğu özel eğitim kurumları ile bu "farklı" çocukları "sahiplenme" ve "eğitim" görevini üstlenmeye çalışıyor.


Bu ne derece sağlanıyor?.. Bunu tartışabiliriz.


İleriki yazılarımızda, genelde "Özel Eğitim" Politikalarını, özelde ise ilgi alanım olan "Üstün ve özel yeteneklilerin (üstün zekalıların, üstün yeteneklilerin) eğitimi" politikalarını değerlendirelim...



* * * * * * * * * * * * * * * 


NOT: Blog yazılarımı elimden geldiğince kısa ve öz tutmaya gayret edeceğim. Ayrıca hafta en üç defa blogumda ilgi alanlarımla ilgili konularda sizlerle fikirlerimi yazmak istiyorum. (i.ö.)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mücadele ruhu...

Okulun "iklim"i olur mu demeyin!.. Başarıyı o belirliyor...