4 yıl boyunca derslerimize giren, tüm heyecanı, bilgi ve birikimini öğrencileriyle (bizlerle) paylaşan, çok değerli Veysel Sönmez hocamızdan 50 dakikalık bir söyleşi. (M.Osman Kurtkan Kapıcıoğlu'na teşekkürler.)
Ahmet Şerif İzgören anlatıyor... Tatil köylerine gidin, 5 yaşında Alman çocuk, alır yemeğini kendisi, hapır hupur yer. Bizim 10 yaşındaki çocuğun yemeğini babası alır, anası yedirir, halası da ağzını siler... Çocuk 35 yaşına gelir, hala ana. baba, hala peşinde koşarlar çocuğun.... Harika bir seminer... Başarı Öyküleri ile yakupnun
Okullar sadece eğitim verilen ‘bina’lardan ibaret değil, kişilikleri, atmosferi olan ortamlar da. Üstelik bu özellikler akademik başarıda önemli bir etkiye sahip. Uzmanlar kurumun ‘karakter ve kalitesi’ olarak özetledikleri okul ikliminin sağlıklı öğrenme ortamlarının kurulmasında önemli rolü olduğunu belirtiyor. Araştırmalar, okul terkinde de düşüş sağladığını gösteriyor. Okul iklimi, eğitim uzmanları tarafından kısaca kurumun ‘karakter ve kalite’si olarak tanımlanıyor. Öğrenci, öğretmen, veli ve okul yöneticileri gibi eğitim paydaşlarının kendi kurumlarını nasıl algıladıkları onu etkiliyor. Öğrencilerin okula karşı aidiyet hisleri, öğretmenlerin mesleki tatminleri ve yaşadığı zorluklar gibi birçok farklı algıyı ölçüyor. TÜBİTAK projesi kapsamında bu konuda araştırması da bulunan, Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) Kuzey Kıbrıs Kampusu Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölüm Başkanı Doç. Dr. Aslı Bugay, tıpkı bireyler gibi okulların da bir kişiliği olduğunu belirtiyor.
Yorumlar
Yorum Gönder